Nyponblomma och Vallmo

Här nedan är två tallrikar som jag hittade på senaste loppisrundan.


En gammal tallrik med så underbart mönster!

"Nyponblomma"  heter den. Vackert namn tycker jag. En snabb sökning på nätet och det verkar vara en gammal från Gustavsberg? Vet någon mer så skriv gärna i kommentarsfältet :-)


Den andra tallriken har lite grönt mönster.


"Vallmo" heter den och är en gammal tallrik som Rörstrand gjort.



Totalt 15 kronor fick jag betala för de båda tallrikarna. Känslan av att ha två ca 100år gamla tallrikar är häftig tycker jag. De båda skönheterna ska få pryda en tallrikshylla i min kommande lägenhet. Hemskt nöjd är jag!


Kommentarer
Postat av: amanda

Åh vilka fina! Nyponblomma var ju helt fantastisk! Ska kolla igenom tradera om jag hittar en sån att ha på väggen!

2011-07-23 @ 21:20:42
URL: http://frokenpimpinell.blogspot.com/
Postat av: monamie ny blogg!

amanda: gör det! :-)

2011-07-24 @ 00:13:20
URL: http://monamie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0